Jeremy Clarkson Set To Be Axed From Amazon Prime Video

Jeremy Clarkson and his popular TV shows have reportedly been axed from Amazon Prime.
Credit: Alamy

Jeremy Clarkson and his popular TV shows are likely to be axed from Amazon Prime Video.

The former Top Gear presenter, 62, is known for hosting Clarkson’s Farm and The Grand Tour on the streaming service.

Both shows are hugely popular with fans, but it looks like they could soon be coming to an end.

According to a new report from Variety, Clarkson is likely to part ways with the streaming service.

Watch fans snap up Prince Harry’s memoir in the clip below…

Sources told the outlet that Prime Video won’t be working with the presenter beyond the already commissioned seasons of The Grand Tour and Clarkson’s Farm.

The decision effectively means that Clarkson’s Farm will end with Season 3 while The Grand Tour will come to an end after its four planned specials – both expected in 2024.

The news comes shortly after the presenter faced a huge backlash over his ‘disgusting’ comments about Prince Harry’s wife Meghan Markle.

Clarkson criticised the Duchess of Sussex in an opinion piece for The Sun newspaper in response to her and Prince Harry’s chart-topping Netflix docuseries, Harry & Meghan.

In the column, the Clarkson’s Farm presenter wrote that he disliked Markle ‘on a cellular level’ and believed she should be paraded ‘naked through the streets’.

“I hate her. Not like I hate Nicola Sturgeon or Rose West. I hate her on a cellular level,” he penned.

“At night, I’m unable to sleep as I lie there, grinding my teeth and dreaming of the day when she is made to parade naked through the streets of every town in Britain while the crowds chant ‘Shame!’ and throw lumps of excrement at her.”

Related Article: Dancing On Ice Viewers Complain As Ekin-Su Delivers ‘S**iest Performance Ever’

Related Article: Prince Harry Claims Prince William Physically Attacked Him In Fight Over Meghan Markle

Clarkson went on to say that ‘everyone’ who is his age ‘thinks the same way’ about her.

The Independent Press Standards Organisation (IPSO) received over 17,500 complaints about the opinion piece, making it the most complained about article IPSO has received, reports Reuters.

Meghan Markle
Jeremy Clarkson faced a huge backlash following his opinion piece on Meghan Markle. Credit: Alamy

Following the backlash, which included criticism from many high-profile celebrities, Clarkson broke his silence on Twitter and said he made a ‘clumsy reference’ which he was ‘horrified’ by.

He tweeted: “Oh dear. I’ve rather put my foot in it.

“In a column I wrote about Meghan, I made a clumsy reference to a scene in Game of Thrones and this has gone down badly with a great many people.

“I’m horrified to have caused so much hurt and I shall be more careful in future.”

Related Article: Piers Morgan Eats Steak In Front Of Vegan Activist To Try And Prove A Point

At the time of the initial outrage, Prime Video did not make any public comment regarding the matter.

However, Clarkson’s latest comments claim the streaming platform is ‘incandescent’ about his comments on the Duke and Duchess.

The Grand Tour host took to Instagram on January 16 and delivered a new and lengthy statement.


View this post on Instagram


A post shared by Jeremy Clarkson (@jeremyclarkson1)

He wrote: “The Sun quickly apologised, and I tried to explain myself. But still, there were calls for me to be sacked and charged with a hate crime. More than 60 MPs demanded action to be taken.

“ITV, who make Who Wants to Be a Millionaire?, and Amazon, who make the Farm Show and Grand Tour, were incandescent.

“I, therefore, wrote to everyone who works with me saying how sorry I was and then on Christmas morning, I emailed Harry and Meghan in California to apologise to them too.”

Prince Harry and Markle addressed Clarkson’s opinion piece for The Sun via a statement on Christmas Eve.

They alleged that The Sun had not contacted the Duchess of Sussex to personally apologise over the now-deleted article.

Related Article: Jeremy Clarkson Called Out For Saying Meghan Markle’s Tears At Queen’s Funeral ‘Weren’t Real’

Related Article: Prince Harry’s Name Isn’t Actually Harry And People Are Only Just Realising

The Duke and Duchess’ statement via the PA news agency read (via The Mirror): “The fact that the Sun has not contacted The Duchess of Sussex to apologise shows their intent.

“This is nothing more than a PR stunt.

“While the public absolutely deserves the publication’s regrets for their dangerous comments, we wouldn’t be in this situation if The Sun did not continue to profit off of and exploit hate, violence and misogyny.

“A true apology would be a shift in their coverage and ethical standards for all.

“Unfortunately, we’re not holding our breath.”

You can read Clarkson’s full apology here

Watch our Video of the Day below… 

Do you have a story for us? If so, email us at [email protected]. All contact will be treated in confidence.